Fitnessen voor kinderen

Het is een fabeltje dat kinderen niet aan fitness mogen doen. Vooral krachttrainingen kunnen de prestaties op school verbeteren, zorgen voor een beter zelfbeeld en overgewicht voorkomen of bestrijden. Fitness is niet onnatuurlijk en beschadigt een kind in de groei niet. Let wel op de volgende punten:

Kinderen hebben meer begeleiding nodig tijdens het fitnessen dan volwassenen. Laat je dus begeleiden door een gespecialiseerde fitnessinstructeur of trainer. Ook zijn onze Respect vechtsporten goed voor de ontwikkeling van elk kind.

Start met een goede warming-up (bijvoorbeeld stevig fietsen of lopen op de loopband). Voer alle oefeningen rustig uit. Zorg dat je elke oefening voor je spieren 10 tot 15 keer herhaalt. Eén set van 10 tot 15 herhalingen is voldoende.

Laat alle grote spiergroepen evenveel aan bod komen in je training. Zorg voor voldoende variatie tijdens het fitnessen. Doe niet meer dan drie keer per week een intensieve training, zodat je voldoende kunt herstellen. Ontbijt goed op de dag dat je gaat fitnessen, en doe dit ook de dag erna. Alle oefeningen zijn voor jongens én meisjes geschikt.

Bij Respect Gym Den Bosch zijn er vele mogelijkheden en begeleiding voor Kids aanwezig. Kinderen tot 14 jaar, kunnen onder begeleiding van een lid, gratis mee sporten!